dag 9 vrijdag 9 november - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fam. Delft - WaarBenJij.nu dag 9 vrijdag 9 november - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fam. Delft - WaarBenJij.nu

dag 9 vrijdag 9 november

Door: .....

Blijf op de hoogte en volg Fam.

10 November 2012 | Nederland, Katwijk-Midden

Vrijdagmorgen in Peking

Huiselijke taken vroegen de aandacht vanmorgen.
Dat schijnt ook hier een must.

Kort na het middag uur stapten we dit keer in gezelschap van Corina op de fiets voor een verdere verkenning van de stad.

Al gauw wisten we niet meer precies waar we ongeveer reden
(Corina gelukkig wel) maar dat mocht de pret niet drukken.

Het verkeer is enorm druk en chaotisch, goed uit kijken dus .
Je volgt de meerderheid van de chinezen maar! Het oversteken van een kruising van een 4 baansweg is al een avontuur op zich !
Stoplichten geven alleen voor rechtdoor het sein en afbuigend verkeer moet het verder maar zien.....
Heel enerverend allemaal

Je vraagt je onwillekeurig af wat al die duizenden mensen die je passeert beweegt ieder heeft wel wat te doen.

Heel veel straatvegers met takkebossen bezems vullen de straten
Heeft misschien te maken met het congres van de Chinese communistische partij, dat juist nu gehouden wordt.
Jammer genoeg (Leen) was er geen plek meer op de kandidatenlijst
Glote Gelald staat dus niet voor het marxistische geluid.

We kwamen terecht in een of andere bazar achtige omgeving met allemaal (namaak merkartikelen ) . De merken kan ik niet meer opnoemen maar de dames onder de lezers zullen dat zelf wel kunnen bedenken ?
Tassen ,jassen ,schoenen etc geen nee te koop .
Het enige dat ik mij herinner zijn schoentjes van Uck (ook namaak)

Als slot accoord in een supermarktje de boodschappen voor het avond eten gedaan.
Ijsberg sla, tomaten ,sjalotjes en kip snitsels.
Van het snijden van kaas ,hebben ze hier echt geen kaas gegeten.
Tenslotte na veel pogingen ,heb ik het mes gekregen en mocht ik het zelf afsnijden in de gewenste hoeveelheid. (Lachen dus).

Aardappels zitten verpakt in netjes van 3 stuks(Heeft ook wel wat)

Ondertussen was het donker geworden fietsen hebben hier geen licht dus daar hoef je geen zorg voor te hebben.

We reden tussen auto"s ,scooters en ,wrakke fietsen met aanhanger en de fietstaxi's door . Een enorme drukte
Via een sluiproute door een parkeergarage van een hotel kwamen we weer op de thuisbasis
Vermoeid en voldaan
Een aanrader is het wel dat fietsen in Peking......

Groetjes uit Beijing

• 11 November 2012 - 20:57

Leen En Wilma:

Hoi avonturiers, ik zie Janna al voor me met tassen vol en zwager Gerard roepen: ' Spring maar achterop!' Wie weet zit er wel een tasje voor Annie bij uit de Blekerij. Valt temperatuur nog mee? Al een spiesje geroosterde schorpioenen geprobeerd? Wellicht wat vers spul meenemen voor de familie hiervan, nou groetjes maar weer, doei