donderdag 8 november 2012 - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fam. Delft - WaarBenJij.nu donderdag 8 november 2012 - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fam. Delft - WaarBenJij.nu

donderdag 8 november 2012

Door: .......

Blijf op de hoogte en volg Fam.

08 November 2012 | Nederland, Katwijk-Midden

Vanmorgen bij het opstaan bleek het met Ma veel beter te gaan.

Na een rustig ontbijt ....zijn we even de stad ingegaan .
Tijdens onze tocht, zijn we in een kunstbloemen tentoonstelling terecht gekomen .
Een prachtige opstelling van bloemen ,boeketten en opgemaakte stukken.
Een zee van bloemen van allerlei soort ,kleur en maat .
Echt een lust voor het oog.

Na de ochtend wandeling en op de thuislocatie een kop koffie ,zijn we per fiets!!! verder de stad in gereden .

Dat is in Peking echt een avontuur links en rechts wordt je ingehaald door auto's en brommers al of niet met een passagiers compartiment (tuk tuk modellen)

De fietspaden worden ook gebruikt om te parkeren dus het blijft laveren links en rechts .
Het ging gelukkig allemaal goed en zo kwamen we bij de Nederlandse ambassade terecht . Na de ambassade bekeken te hebben en de nodige plaatjes te hebben geschoten ,
onder luid geroep van een wachtsoldaat (ik versta gelukkig geen Chinees), want fotograferen bleek verboden te zijn!!
Kun je tenslotte niet weten (een bordje stond er niet.)

Wat er wel stond, was een verbodsbord (verboden auto;s met een bom te plaatsen) Ha ha. maar echt waar dus!
Dat hebben we toen ook maar op de gevoelige plaat vastgelegd.

Samen met Corina hebben we de lunch gebruikt in de diplomatenwijk , allerlei talen hoor je om je hen Duits,Frans Engels Italiaans .... en de nodige onherkenbare talen .

Buiten op het terras was het goed toeven en eten.

Na de lunch is Corina weer aan het werk gegaan en zijn we per fiets door het drukke Peking verder gefietst.

Bij een aantal zakentorens met allerlei groothandels spullen ,zijn we even binnen gaan kijken . Er lijkt in dit deel van Peking geen gebrek aan winkel arsenaal te zijn.Leuk om te zien(voor Ma )........!!

Op de terug weg passeerden we een plein met allerlei in hout uitgesneden dieren ,wolven ,tijgers ,en leeuwen.
Prachtig om te zien en op ware grootte

Naast dit kunstzinnige object ,
helaas ook de grauwe werkelijkheid ,een bedelende man zonder benen.
Ma is overtuigd dat het echt was ,maar ik heb er mijn twijfels over....
Heelhuids keerden we terug vermoeid maar voldaan.

In de vroege avond zijn we gaan eten in een (Amerikaanse)
schrik niet FAT BURGER tent
Waar Fat voor staat is niet helemaal duidelijk want vet was de steak niet ,wel veel en overdadig (Ma heeft het bij een paar patatjes gehouden) Ze doet rustig aan .

Met een volle maag keerden we huiswaarts.

Nog even skypen met het thuisfront , ongelooflijk mooi, en dat op een afstand van meer dan 11000 kilometer.

Zo neigt ook deze dag vol van indrukken weer ten einde en gaan we zachtjes naar bed.

Ik moest denken aan de versregels van Revius.

Reist vrij ter plaatsen waar men vreemde dingen ziet
Maar vergeet daar uwen Schepper niet.

Een prachtige boom in volle herfstkleuren. in het late middag zon licht midden in deze mega stad deed daaraan denken

Groetjes uit Peking