Dag 2 - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fam. Delft - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Fam. Delft - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Pa

Blijf op de hoogte en volg Fam.

03 November 2012 | Nederland, Katwijk-Midden

Na een goede nachtrust ,zagen we vanmorgen een regenachtig Peking.
Een bijzonder extra voordeel is, dat alle smoc uit de lucht kan regenen.
De lucht kwaliteit is erg slecht in deze miljoenenstad en een van de grote problemen. Het legt merkbaar beslag op alle leven.

Tegen elven zijn we er gewapend met paraplu en de buggy in plastic gehuld op uit getrokken. Boodschappen voor de zondag zijn ook hier een must.
Maar is wel veel avontuurlijker...

Onderweg kom je ogen tekort, allerlei kleine winkeltjes en rondrijdende fietstaxies geven een echt oost Aziatische sfeer.

Er zijn niet veel mensen onderweg ,kennelijk rusten de Chineesen
op zaterdag ochtend uit.
Via een sluipgang langs de enorme Amerikaanse ambassade met militaire Chineese bewaking kwamen we bij een immens flatgebouw ,met daarin een supermarkt ,banken (alleen de B.O.B.bank,Leen heb ik nog niet ontdekt.) en verder allerlei kledingwinkels .... (kijken kijken en niet kopen) naar goed Hollands gebruik. Geen nee te koop ,maar waarschijnlijk niet voor elke Chinese beurs. Je ziet hier rijkdom en armoede vlak naast elkaar.

Intussen werd het tijd om de inwendige mens te versterken en streken we neer in een restaurant van een Italiaanse eigenaar.
En in die sfeer hebben we ook het menu gebruikt.
Minestrone soep ,Lasagne en natuurlijk pizza !!
Het smaakte bijzonder goed en even waanden we ons weer in Italie .

Op de terug weg, kwamen we volkomen onverwacht,in een overdekte markt terecht , Als je de entree niet weet vindt je het nooit. (kennelijk heeft de reclame hier nog niet toegeslagen)
Binnen gekomen, via dikke jute gordijnen ,sta je midden in een bloemenzee,met tientallen uitstallingen.
En bijna geen klanten. Verder op de aquarium afdeling met even zoveel aan voorraad. honderden goudvissen per aquarium
(de partij voor de dieren kan hier nog een heel gebied ontginnen)
Volgens mij worden de goudvissen hier niet voor de aardigheid gehouden ,maar zijn ze bestemd voor de consumptie ....
De looppaden zijn opgevrolijkt met lampionnen en slingers in allerlei kleuren en geven het alles een echte Chinese sfeer.
Ondertussen is het al half drie in de middag geworden en laat de Jetlac zich weer gevoelen.
Thuis gekomen, toch nog maar even een kleine siesta om weer wat slaap in te halen.

Het verdere van de dag lokte niet uit om nog weer op pad te gaan. Veel regen en inmiddels ook flink veel wind en met een graad of acht best wel koud.
Skypen met het thuisfront is ook wel weer even gezellig(voornamelijk door Ma en Corina),voor ons nu vanaf de andere kant van de wereld... Het technisch vernuft geeft toch wel veel ongekende mogelijkheden.
Met een goed boek ,de geschiedenis van het Christendom in China
de verdere avond doorgebracht.
Pieter is aan het werk deze avond en de dames (inclusief Alexia ) zijn inmiddels in horizontale houding.

Nou luitjes dat was het dan weer voor vandaag
Groetjes uit Peking

• 05 November 2012 - 10:20

Thuisfront:

Leuke verhalen hoor! Dik pak sneeuw lazen we in de krant?! Leuk hoor! Groetjes van ons!

• 05 November 2012 - 11:49

Nelleke Van Delft:

Hi lieve paps en mams,

Het lijkt me geweldig om die gezellig Aziatische sfeer mee te maken! Geweldig!

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar de foto's!! Jullie zouden die nog wat foto's uploaden dacht ik? :)

Mis jullie!!! Dikke zoen!!xxxxxxxxxxx